söndag 25 mars 2012

Söndag

Ibland, vid vissa tillfällen kan det bli så att helgen kretsar kring mat. Vid vissa tillfällen kan det också vara så att det beror på att man har sin farmor&farfar på besök. Men det är inte nog med att man ska fira en födelsedag med god mat och tårta utan de tar också med sig kaffe till alla dagens miljoner fikapauser. Är glad över att det blev en springtur på 8km igår plus en cykeltur, som bidrog till att jag inte behövde ha allt för dåligt samvete över allt gott. Så... ikväll då? Jaa, nu när de har åkt hem så behöver jag inte längre oroa mig över att jag ska bli bjuden på mer fika. Istället äter jag på egen hand till dålig melodifestivalmusik som påminner mig om att jag snart ska behöva synas mer än jag vill. Matförgiftning dagen innan på skolan kanske vore ett alternativ?
För att tänka på annat ska det nu bli mer dippande av morötter och kanske kan jag också dränka lite ångest i dippen. Vi får väl se. Hoppas ni har en ångestfri söndag, orkar en ny vecka och GLÖM INTE att man ställde fram klockan en timme igår.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar